čtvrtek 24. ledna 2008

Castanospermum australis

Mam ho ode dneska v pokojiku a mam z nej velkou radost. Zaujalo me na prvni pohled. I kdyz delohy se casem oddeli, muzu se tesit, ze v zari oranzove pokvete. A kdyz bude prospivat presadim ho do zahrady, vyroste az do 15 metru a bude plodit fazoliska. Tenhle bobovity drobecek je vlastne prabratranec z tretiho kolene matciny strany napriklad od naseho akatu, fazole nebo vojtesky. Obsahuje latky, ktere se pouzivaji proti zloutence a zrovna se na nem testuje meducina proti AIDS. Familierne mu rikam fazolka (das Fisolchen před spolubydly)a opatrila jsem mu do barvy tmavezluty kvetinac.
A aby se necitil urazen, mela bych zminit, ze jsem jeste poridila brectan. Pri mem postoji ke vztahum na prvni pohled mu ani nemusi byt lito, ze byl porizen z ryze praktickych duvodu. Proste stabilne kvatitni charakter a vlastnosti jsou k nezaplaceni...


6 komentářů:

  1. Máš dobré srdce, aby se kytičkám dařilo, tak na ně mluv. Třeba i česky, ať si zvykají.

    OdpovědětVymazat
  2. Všichni spolubydliči odjeli na víkend domů. Jsem slaměný sirotek, tak mi asi nic jiného nezbude :).

    OdpovědětVymazat
  3. Draku...
    ty mě k Rísisům, já k tobě ke kaštanovu spermu - jak té kytičce říkám já...
    mám jí cca měsíc a sem z ní taky nadšená..bobule už uschnuly, ale neva...daří se jí dobře!:-)
    tak mě to potěšilo a pobavilo - ta "náhoda"

    pa,
    Maryje

    OdpovědětVymazat
  4. zajimalo by me co se stane stima plodama az uzraji..jestli se potom daji jist nebo tak nejak. delam v kvetince a rada bych vedela o teto kvetine vice. Muze mi nekdo poradit?? pa Misa

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Misi, bohuzel nevim vic, nez jsem psala. Kastanospermum prospiva, je z neho spis uz stromecek, ale jeste nekvetl a tedy ani nerodil. Ma rad vlahu, svetlo - ale ne prime.

    OdpovědětVymazat
  6. Ja mam trochu jinou zkušenost, koupila jsem tři rostliny v květináči, dala jsem je blízko okna. Dvě rostliny po čase zašly a tak jsem tu třetí dala na okno na plné slunce a hodně zalévala. Krásně nyní roste.

    OdpovědětVymazat